Subject: FW: Pallikauri KÜ sissesõidu projekti kooskõlastamine
From: "Marje-Ly Rebas" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 14 May 2024 20:52:25 +0300

Tere, Anne

Palun registreeri. Võib panna 7.1-1/23/25317-1 järjena.

Tervitades

Marje-Ly

From: Rainer Rooma <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 14, 2024 1:45 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Cc: Aleksandr Šavljukevitš <[email-masked]>
Subject: RE: Pallikauri KÜ sissesõidu projekti kooskõlastamine

Tere

Saadan Tellija soovil ülevaatamiseks korrigeeritud projekti lingi, kui
projekt sobib paneme allkirjastatud digikonteineri kokku.

<https://ppehitusvalve-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/rainer_rooma_ppe_e
e/EmId_0O_q4xOnxyCgAXC7yEBftIa42c8ub8jnfSl6jNLGg?e=yyXxWz>
PP23005_Pallikauri sissesõit

Vastan ka küsimustele.

1. Tellija jääb kindlaks maja asukohale ning meile teada olevalt ei soovi
seda muuta.

2. Joonisele sai lisatud truubiotsa kindlustus, põhjus miks seda varem
polnud oli see et kindlustus truubi ehituse lahutamatu osa ning selle
vajadus oli välja toodu seletuskirjas.

3. Lisatud lõike asukoht.

4. Tellijalt saadud info kohaselt kuulub kaabel vallale ning ta võib seal
all töötada, meile eraldi kinnitust ta pole saatnud.

5. Tellijalt saadud info kohaselt on kooskõlastus olemas, meile eraldi
kinnitust ta pole saatnud.

6. Nõlva tingmärk eemaldatud, lisatud on ka kõrgusmärke kus tellija soovib
maa ala kinnistul tõsta.

7. Lisatud selgitus leppemärkidesse.

8. Võsa likvideerimine on lisatud joonisele.

9. Lisatud projekteeritava aia kaugus sõiduteest

10.  Meil selle kohta info puudub kellega leping sõlmitakse, me oleme
suhelnud ainult Kristjan Rohejärvega.

Lugupidamisega

Rainer Rooma

omanikujärelevalve insener

projekteerija

Tel +372 5333 0217

E-post [email-masked] <mailto:[email-masked]>

P.P. Ehitusjärelevalve OÜ

 <http://www.ppe.ee/> www.ppe.ee

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 29, 2024 4:12 PM
To: Aleksandr Šavljukevitš <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Pallikauri KÜ sissesõidu projekti kooskõlastamine

Lp Aleksandr Šavljukevitš

P.P. Ehitusjärelevalve OÜ

Järgnevad märkused nii ristumiskoha projekti kohta kui ka liikluspeegli
paigaldamise kohta (peegli paigaldamist puudutavad kooskõlastused saadetud
Kristian Rohejärve poolt 23.02.2024).

1.	Kooskõlastasime Viljandi vallavalitsuse poolt menetluses olnud
projekteerimistingimused 22.09.2023 kirjaga nr 7.1-2/23/19926-2 (edaspidi
tingimused), vald arvestas kirjaga projekteerimistingimuste väljastamisel.
Kirja punkti 3 kohaselt ei olnud ehitusloakohustusliku hoone
teekaitsevööndisse ehitamine lubatud. 1. jaanuaril 2024 jätsime ehitusloa
eelnõu kooskõlastamata. Hilisemal (29. jaanuar) toimunud telefonivestlusel
Kristian Rohejärvega kaalusime võimalusi ehitada elamu riigiteele lähemale
kui 30 m ehk osaliselt teekaitsevööndisse. Arvestades, et Pallikauri
kinnistu piirneb vahetult tihedalt asustatud Uusna asulaga,
naaberkinnistul asuv elamu asub osaliselt teekaitsevööndis ning Pallikauri
kinnistuga piirneval riigitee lõigul kehtivad kiiruspiirangud, ei ole
Transpordiamet vastu kui ehitusloakohustuslik hoone (elamu) ehitatakse
samale ehitusjoonele Uusna tee 25 kinnistul asuva elamuga ehk vähemalt
26,0 m kaugusele riigitee katte servast. Selle eelduseks on
projekteerimistingimuste muutmine (sisuliselt uute
projekteerimistingimuste andmine), muidu on projekt vastuolus
projekteerimise aluseks oleva dokumendiga. Teavitasin sellest ka hoone
projekteerijat. Palun tehke temaga koostööd, et lahendused omavahel
haakuks. Projekteerimistingimuste andmine on KOV-i pädevuses. Arvestades
võimalike riigiteelt lähtuvate häiringutega (nt müra), palume huvitatud
isikul siiski kaaluda elamu ehitamist väljapoole teekaitsevööndit.
2.	Truubi otsad tuleb kindlustada.
3.	Joonisel 4-02 näidata lõike asukoht.
4.	Vajalik on ristumiskoha projekti kooskõlastamine mahasõidu kohale
jääva tehnovõrgu (kaabli) omanikuga. Kaabel ja selle kõrgus
projekteeritava sissesõidu teepinnast näidata lõike joonisel nr 06-02-1.
5.	Mäe kinnistu omaniku poolt antud kooskõlastusel, hoone projektis
ja ristumiskoha projektis erinevad nii peegli asukohad kui truubi Tusti
poolse otsa lahendus. Projektid ja Mäe kinnistu omaniku poolt
kooskõlastatud lahendus peavad olema ühesugused. NB! Ristumiskoha
projektis olev lahendus vastab tee projekteerimise normidele, vaba ruum on
tagatud.

6.	Palun täpsustage, kas allnäidatud asukohas maapinna kõrgus muutub
või mitte (joonisel olemasolev kõrgem ala, leppemärkides projekteeritud
mulde nõlv, seletuskirjas „Sissesõidu ümbruses planeeritava maa-ala pinnas
planeeritakse kinnistu piiri äärde ning hakkab täitma müratõkke valli
eesmärki“).

7.	Leppemärkides puudub selgitus musta katkendjoone kohta, palume see
lisada.
8.	Nähtavuse tagamiseks on vaja likvideerida võsa, see näidata
joonisel.
9.	Joonisel on viide võrkaiale, kuid meile teadaolevalt kinnistul
aeda ei ole. Kui tegemist on projekteeritava aiaga, tuleb näidata selle
kaugus sõiduteest.
10.	Küsimus eelkõige Kristjan Rohejärvele - ristumiskoha ehitamise
leping sõlmitakse üldjuhul kinnistu omanikuga. Kes on see isik, kellega
sõlmime lepingu? Tegemist on tüüplepinguga, lepingu põhi tutvumiseks
manuses.

Vajadusel võime teha kolme- või neljapoolse (huvitatud isik,
projekteerijad, Transpordiamet) nõupidamise Teamsis.

Parimate soovidega

Marje-Ly Rebas

Peaspetsialist

Planeerimise osakond kooskõlastuste üksus

Tel 5858 1095

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Ringtee 4 / 72720 Paide / Transpordiamet

From: Aleksandr Šavljukevitš <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Tuesday, January 23, 2024 10:49 AM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Pallikauri KÜ sissesõidu projekti kooskõlastamine

Tere

Saadan Teile korrigeeritud projekti lingi ja kommentaarid märkustele

<https://ppehitusvalve-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/rainer_rooma_ppe_e
e/EmId_0O_q4xOnxyCgAXC7yEBftIa42c8ub8jnfSl6jNLGg?e=h1WtUG>
PP23005_Pallikauri sissesõit

Vastused märkustele:

1.	Pikendasime nähtavuskolmnurka paremale ning arvestasime 120m
pikkusega.
2.	Joonisel näidatud olemasolevad kõrgusmärgid ning projekteeritud
kõrgusmärgid, mis näitavad ala kus läheb madalamaks ning ala kus tellija
soovib tõsta pinnast.
3.	Sissesõidu ja ehituskrundi kõrgused on joonisel välja toodud neid
ei mõjuta maa-ala planeering, maa-ala planeeritakse sissesõidu ja
ehituskrundikõrvalt.
4.	Liikluspeegel on projekteeritud 4m kaugusele tee servast, tellija
suhtleb maa omanikuga, et ta võiks selle ka sinna paigaldada.
5.	Peegli korrigeeritud auskoht asub väljaspool sidetrassi
kaitsevööndit.
6.	Korrigeerisime meetmete sõnastust nähtvuskolmnurga tagamiseks.

Lugupidamisega,

Aleksandr Šavljukevitš

omanikujärelevalve insener

projekteerimise projektijuht

Tel +372 5340 2683

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

P.P. Ehitusjärelevalve OÜ

 <http://www.ppe.ee/> www.ppe.ee

From: Marje-Ly Rebas < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, January 1, 2024 11:39 AM
To: Aleksandr Šavljukevitš < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
P.P. Ehitusjärelevalve < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Pallikauri KÜ sissesõidu projekti kooskõlastamine

Lp Aleksandr Šavljukevitš

P.P. Ehitusjärelevalve OÜ

Head alanud aastat!

Esitasite meile kooskõlastamiseks Viljandi vallas Uusna külas Pallikauri
kinnistu sissesõidu projekti (töö nr PP23005, manuses).

Andsime nõuded ristumiskoha ehitamiseks 22.09.2023 kirjaga nr
7.1-2/23/19926-2. Nõuete punkt 1 kohaselt tuli ristumiskoht rajada vabale
hea nähtavusega alale ja sõidueesõigusega tee sirgele lõigule. Juhendi
„Ristmike vahekauguse ja nähtavusala määramine“ kohaste
nähtavuskolmnurkade tagamiseks tuli projekteerida ristumiskoht riigitee km
1,51.

Esitame järgnevad märkused, mille alusel palume projekti korrigeerida.

1.	Kooskõlastamiseks esitatud projektis on sissesõit projekteeritud
km 1,58, kuna „on tellija valitud piirkonnas nähtavuse tagamine lihtsam“.
Väljavõte projekti seletuskirjast: „Nähtavuse paremaks tagamiseks tuleks
vajadusel likvideerida maantee ääres asuv puu ja planeerida madalamaks
kõrgemal olevat maa-ala. Nii on nähtavus 70 km/h piirangu alas vasakule
120m ulatuses ja paremale 50km/h piirangu alas 80 m. Tellija soovil on
liiklusohutuse tagamiseks projekteeritud ka liikluspeegel, et tagada parem
nähtavus paremale ilma suuremate maa-ala planeerimistöödeta“. Juhime teie
tähelepanu, et riigitee km 1,58 kehtib paremal kiiruspiirang 90 km/h, 50
km/h kiiruspiirang asulas hakkab kehtima km-l 1,50. Kuna suuremas osas
nähtavusalas on maanteel kiirus suurem kui 50 km/h, on sobilik
astmestikulise kiiruspiiranguga teelõigul lähtuda reaalsest kiirusest.

Seetõttu tuleb ka mahasõidust paremal arvestada nähtavuse tagamisega 120 m
ulatuses.

2.	Projektis on näidatud ala, mis planeeritakse 1,5 m madalamaks,
kuid mahasõidu projekteerimisel on arvestatud  olemasolevate, mitte
kavandatud kõrgusmärkidega. Viia mahasõidu ja ehituskrundi kõrgused
vastavusse.

3.	Projekteeritud liikluspeegel peab jääma väljapoole sõidutee vaba
ruumi ehk vähemalt 4,0 m kaugusele sõidutee katte servast. Liikluspeegli
paigaldamiseks on vajalik Mäe kinnistu (katastritunnus 89201:005:0351)
omaniku nõusolek.
4.	Liikluspeegel on projekteeritud sidetrassi kaitsevööndisse,
vajalik on trassi omaniku kooskõlastus.
5.	Kuna projekt jääb ristumiskoha ehitamise lepingu lisaks ning selle
alusel ristumiskoht ehitatakse, peavad projektis olema üheselt välja
toodud meetmed nähtavuse tagamiseks. Meetmete rakendamise vajadus peab
projekti koostamise hetkeks  olema selge ning vastavad meetmed peavad
olema välja toodud nii seletuskirjas kui joonistel. Muuhulgas juhme teie
tähelepanu sellele, et maantee ääres oleva puu likvideerimine ei ole suure
tõenäosusega vajalik, piisab okste laasimisest ca kõrguseni 3,5 m
olemasolevast maapinnast. Kui on vaja likvideerida võsa, näidata see ka
joonisel.

Parimate soovidega

Marje-Ly Rebas

Peaspetsialist

Planeerimise osakond kooskõlastuste üksus

Tel 5858 1095

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Ringtee 4 / 72720 Paide / Transpordiamet

From: Aleksandr Šavljukevitš < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Thursday, December 7, 2023 4:11 PM
To: MNT Teed < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Marje-Ly Rebas <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Pallikauri KÜ sissesõidu projekti kooskõlastamine

Tere

Saadan Teile projekti ülevaatamiseks ja arvamuse avaldamiseks.

Lugupidamisega,

Aleksandr Šavljukevitš

omanikujärelevalve insener

projekteerimise projektijuht

Tel +372 5340 2683

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

P.P. Ehitusjärelevalve OÜ

 <http://www.ppe.ee/> www.ppe.ee